25% rabatt ved kjøp av 5 eller flere billetter!
25% rabatt ved kjøp av 5 eller flere billetter!

28. april 2022
Klingenberg kino
Bli med på Green Camp, konferansen for markedsføring og kommunikasjon av bærekraft.
En hel dag fylt med kunnskap som gir deg drivkraft fremover i bærekraftsarbeidet. Hør foredrag fra blant annet NRK, Schibsted, IKEA, Nortura og Øyafestivalen, samt workshop fra Awake. Her vil du få veiledning, inspirasjon og verktøy i arbeidet med bærekraft og kommunikasjon. Campen ledes av Jenny Skavlan som konferansier.
Program
Vi har et fullspekket program med foredrag og workshops fordelt på 3 saler på Klingenberg kino. Nå er programmet klart! Klikk deg inn på salene nedenfor for å se programoversikten.
Sammen med Polestar inviterer vi til After Camp 28. april i Øvre Slottsgate 7 med musikk, fingermat og drikke fra 17:00 – 20:00. Det vil være begrenset med plasser. Hvis du vil fortsette samtalen etter konferansen, kryss av for After Camp ved kjøp av billett til Green Camp. After Camp inngår i billettprisen.
Stopp pressen - Breaking news - Hold dere fast!
Stopp pressen - Breaking news!
Lørdagsrådet - bærekraftspesial
Lørdagsrådet med Live Nelvik i spissen skal sammen med tre rådgivere runde av Green Camp med en bærekraftspesial.
Har du spørsmål om bærekraftutfordringer på din arbeidsplass, om hvordan du skal håndtere vanskelige kollegaer, om smugspising av burger når du egentlig er vegetarianer, om hvordan du skal håndtere at selskapet ditt bare later som de er opptatt av bærekraft? Eller er du kanskje forelsket i en kollega?
Rådgiverne er klare for å ta opp alle slags problem. Har du spørsmål til Lørdagsrådet, send til lr@nrk.no merket med «Green Camp».
Foredragsholdere
Vi oppdaterer fortløpende med innhold her, på Facebook og Instagram.

Per Espen Stoknes
Førsteamanuensis BI
Kommunikasjon som nøkkel til raskere omstilling
Per Espen Stoknes er TED Global Speaker, utdannet psykolog med doktorgrad i grønn økonomi og arbeider som førsteamanuensis og leder for BI Senter for Bærekraft og Energi. På Green Camp vil han fortelle hvordan bærekrafts-kommunikasjon kan være både en hindring og en nøkkel for raskere omstilling.
Nortura

Kjell S. Rakkenes,
Konserndirektør
Oppvask etter grønnvask
Mindshare

Iselin Stensrud,
Rådgiver og bærekraftsdirektør Mindshare
Kortreiste medievalg og ansvarlig markedsføring
3stepIT

Peer Velde,
Daglig leder
Verdien av å kommunisere grønt – til riktig tid
Stormberg

Hege Nilsen,
Daglig leder
Hvordan påvirker et verdisett omdømme og omsetning?
Stormbergs verdier er styrende for alt arbeidet de gjør, også innen kommunikasjon. Hos Stormberg er endring det eneste konstante, slik det også alltid vil være med bærekraft. Hege Nilsen forteller om hvordan de jobber med stegene og reisen, ikke bare målet – for å skape inspirasjon og endring. For Stormberg er kommunikasjon en viktig driver for endring.
IKEA

Siri Norhagen,
Country Sustainability Manager
Velkommen 2030
IKEA har som mål å bli 100% sirkulære og klimapositive innen 2030. Bærekraftsjefen for IKEA Norge kommer for å fortelle om hva de prioriterer på veien mot målet, og hvordan de snakker om dette til de mange menneskene.
Flokk

Christian Lodgaard / Marianne O. Møller,
SVP Products & Brands / VP Marketing
Bærekraft er vårt DNA
Det norske møbelkonsernet Flokk ansatte sin første miljøsjef på tidlig 90-tall, og har fulgt egne prinsipper for bærekraftig design og produktutvikling siden. På Green Camp forteller de hvordan dette arbeidet skalerer og kommunikasjonen blir utfordret, når produktene selges i over 80 land.
Kobler

Erik Bugge,
CEO
Bærekraftig personvern
At digital markedsføring er komplisert benyttes ofte som en unnskyldning for ikke å sette seg inn i hvordan kundenes persondata misbrukes. At konkurrenten benytter tvilsomme annonseprodukter fra gigantene, er heller ingen grunn til å bryte kundenes menneskerettigheter – kanskje snarere tvert om?
Klimaetaten, Oslo kommune

Julie Marie Følstad,
Klimapilot
Endre folks adferd
GPT

Mads Astrup Rønning,
Creative Director / Partner
Tidenes klimaløft for kultur-Norge
I 2019 initierte filmselskapet Babusjka verktøyet Green Producers Club for reklamefilmbransjen. Initiativtager Mads Astrup Rønning forteller historien om hvordan et lite, privat initiativ innen reklamefilm vokste seg til å bli et forskningsbasert verktøy for hele kultursektoren for å kutte og måle CO2 avtrykk.
NRK

Hilde Thoresen,
Bærekraftsjef
Den grønne trappen
I alle bransjer tas det nå grep for å sikre en mer bærekraftig framtid. NRK forteller om hvordan de har jobbet med det strategiske verktøyet den grønne trappen.
ØYA

Tonje Kaada,
Daglig leder
Målrettet bærekraft gjennom
20 år
I 2019 ble Øyafestivalen kåret til verdens grønneste festival. Festivalen forteller hvordan de har jobbet helhetlig med bærekraft gjennom snart 20 år, hvordan de måler eget fotavtrykk og hvordan de jobber for å skape et positivt håndavtrykk.
Schibsted

Britt Nilsen,
Bærekraftsjef
Bærekraft =
Business
Bærekraft er ikke noe du kan velge å jobbe med fremover. Det kommer til å være en forutsetning for å drive virksomhet og tjene penger. Schibsted forteller om hvordan de jobber med interne påvirkere og ekstern kommunikasjon av bærekraft.
Orkla

Ingrid Håvik
Produktsjef
NATURLI’s plantebaserte reise
NATURLI’ fra Orkla har satset på å involvere forbrukere i alt fra produktutvikling, til kommunikasjon og aktiviseringstiltak. Markedssjef for NATURLI’ forteller hvordan de har gått frem, lært underveis og brukt forbrukerinvolvering til å bygge preferanse til merket.
Polestar

Kristin Fjeld,
Kommunikasjonssjef
I åpenhetens navn
100% elektrisk er ikke nok og Polestar skal innen 2030 lage en bil som ruller ut fabrikkporten med et karbonfotavtrykk på 0. På veien dit tror selskapet på full åpenhet rundt utslipp, metodikk og fremgang. Åpenhet driver frem bedre løsninger sammen med andre og gjør det enklere for kundene ta kjøpsbeslutninger som faktisk er mer bærekraftige.
Team Tomorrow

Nicolai Mathiesen/Hanne-Lene Dahlgren,
Daglig leder / Bærekraftsjef
Grønn påvirkningskraft
Hvordan får du folk til å endre vaner? Du får med deg folka de lytter til. Mange influensere har sterke kommunikasjonsevner og når viktige målgrupper. Så hvordan kan vi bruke de kreftene for å få en grønnere fremtid? Team Tomorrow er landets første influenserbyrå som setter grønne krav til alle samarbeid. På Green Camp vil de dele hvordan de jobber med noen av landets høyeste og viktigste stemmer på laget.
Nortura

Kjell S. Rakkenes,
Konserndirektør
Oppvask etter grønnvask
Team Tomorrow

Nicolai Mathiesen/Hanne-Lene Dahlgren,
Daglig leder / Bærekraftsjef
Grønn påvirkningskraft
Hvordan får du folk til å endre vaner? Du får med deg folka de lytter til. Mange influensere har sterke kommunikasjonsevner og når viktige målgrupper. Så hvordan kan vi bruke de kreftene for å få en grønnere fremtid? Team Tomorrow er landets første influenserbyrå som setter grønne krav til alle samarbeid. På Green Camp vil de dele hvordan de jobber med noen av landets høyeste og viktigste stemmer på laget.
Polestar

Kristin Fjeld,
Kommunikasjonssjef
I åpenhetens navn
100% elektrisk er ikke nok og Polestar skal innen 2030 lage en bil som ruller ut fabrikkporten med et karbonfotavtrykk på 0. På veien dit tror selskapet på full åpenhet rundt utslipp, metodikk og fremgang. Åpenhet driver frem bedre løsninger sammen med andre og gjør det enklere for kundene ta kjøpsbeslutninger som faktisk er mer bærekraftige.
Stormberg

Hege Nilsen,
Daglig leder
Hvordan påvirker et verdisett omdømme og omsetning?
Stormbergs verdier er styrende for alt arbeidet de gjør, også innen kommunikasjon. Hos Stormberg er endring det eneste konstante, slik det også alltid vil være med bærekraft. Hege Nilsen forteller om hvordan de jobber med stegene og reisen, ikke bare målet – for å skape inspirasjon og endring. For Stormberg er kommunikasjon en viktig driver for endring.
ØYA

Tonje Kaada,
Daglig leder
Målrettet bærekraft gjennom
20 år
I 2019 ble Øyafestivalen kåret til verdens grønneste festival. Festivalen forteller hvordan de har jobbet helhetlig med bærekraft gjennom snart 20 år, hvordan de måler eget fotavtrykk og hvordan de jobber for å skape et positivt håndavtrykk.

Per Espen Stoknes
Førsteamanuensis BI
Kommunikasjon som nøkkel til raskere omstilling
Per Espen Stoknes er TED Global Speaker, utdannet psykolog med doktorgrad i grønn økonomi og arbeider som førsteamanuensis og leder for BI Senter for Bærekraft og Energi. På Green Camp vil han fortelle hvordan bærekrafts-kommunikasjon kan være både en hindring og en nøkkel for raskere omstilling.
Kobler

Erik Bugge,
CEO
Bærekraftig personvern
At digital markedsføring er komplisert benyttes ofte som en unnskyldning for ikke å sette seg inn i hvordan kundenes persondata misbrukes. At konkurrenten benytter tvilsomme annonseprodukter fra gigantene, er heller ingen grunn til å bryte kundenes menneskerettigheter – kanskje snarere tvert om?
Klimaetaten, Oslo kommune

Julie Marie Følstad,
Klimapilot
Endre folks adferd
NRK

Hilde Thoresen,
Bærekraftsjef
Den grønne trappen
I alle bransjer tas det nå grep for å sikre en mer bærekraftig framtid. NRK forteller om hvordan de har jobbet med det strategiske verktøyet den grønne trappen.
IKEA

Siri Norhagen,
Country Sustainability Manager
Velkommen 2030
IKEA har som mål å bli 100% sirkulære og klimapositive innen 2030. Bærekraftsjefen for IKEA Norge kommer for å fortelle om hva de prioriterer på veien mot målet, og hvordan de snakker om dette til de mange menneskene.
Flokk

Christian Lodgaard / Marianne O. Møller,
SVP Products & Brands / VP Marketing
Bærekraft er vårt DNA
Det norske møbelkonsernet Flokk ansatte sin første miljøsjef på tidlig 90-tall, og har fulgt egne prinsipper for bærekraftig design og produktutvikling siden. På Green Camp forteller de hvordan dette arbeidet skalerer og kommunikasjonen blir utfordret, når produktene selges i over 80 land.
Orkla

Ingrid Håvik
Produktsjef
NATURLI’s plantebaserte reise
NATURLI’ fra Orkla har satset på å involvere forbrukere i alt fra produktutvikling, til kommunikasjon og aktiviseringstiltak. Markedssjef for NATURLI’ forteller hvordan de har gått frem, lært underveis og brukt forbrukerinvolvering til å bygge preferanse til merket.
GPT

Mads Astrup Rønning,
Creative Director / Partner
Tidenes klimaløft for kultur-Norge
I 2019 initierte filmselskapet Babusjka verktøyet Green Producers Club for reklamefilmbransjen. Initiativtager Mads Astrup Rønning forteller historien om hvordan et lite, privat initiativ innen reklamefilm vokste seg til å bli et forskningsbasert verktøy for hele kultursektoren for å kutte og måle CO2 avtrykk.
Mindshare

Iselin Stensrud,
Rådgiver og bærekraftsdirektør Mindshare
Kortreiste medievalg og ansvarlig markedsføring
Schibsted

Britt Nilsen,
Bærekraftsjef
Bærekraft =
Business
Bærekraft er ikke noe du kan velge å jobbe med fremover. Det kommer til å være en forutsetning for å drive virksomhet og tjene penger. Schibsted forteller om hvordan de jobber med interne påvirkere og ekstern kommunikasjon av bærekraft.
3stepIT

Peer Velde,
Daglig leder
Verdien av å kommunisere grønt – til riktig tid
Workshop
På Green Camp vil det være en rekke foredrag gjennom hele dagen i to saler. I tillegg får du muligheten til å delta på Awake sin workshop om kommunikasjon av bærekraft.
Vil du delta på workshop? Send e-post til Berit hvor du oppgir om du vil være med på workshop før eller etter lunsj.
Hvordan kommunisere bærekraft?
Endelig kan dere få hjelp til å finne retningen på deres bærekraftkommunikasjon! Awake tar dere med på en reise der målet er å få en bedre forståelse for hvordan dere kan formidle deres bærekrafthistorie.
Sammen går vi igjennom lekne oppgaver hvor dere får hjelp til å prioritere deres budskap, finne deres hjertesak og løfte opp det unike med deres bærekraftarbeid. I tillegg får dere innsikt i hva som er viktig å tenke på når det gjelder kommunikasjon av bærekraft.
– Hvordan kan dere skape engasjement?
– Hvordan kan dere trygge prosessen og unngå grønnvasking?
– Hvordan kan dere snakke om utfordringene?
Få innblikk i et verktøy som dere enkelt kan ta med dere videre. Vi skal gi dere inspirasjon til å kommunisere bærekraft med stolthet.
Hvis du vil på Awake sin workshop, så ikke vær redd for å gå glipp av noe fra de andre salene. Vi gjør opptak av alle foredrag som du kan se i etterkant.
Awake, Camilla Elise Berg, Daglig leder / Marte Alstad Hansen, Kreativ leder
En mulighet du ikke vil gå glipp av
På Green Camp skal vi sammen skape festivalstemning. Dette blir en dag med inspirerende foredrag og workshops, digg mat og selvsagt kaffe og snacks gjennom hele dagen. Alt er inkludert i billettprisen. Vi gleder oss til å se deg.
Billetter
Få 25% rabatt ved bestilling av 5 billetter eller flere

Våre samarbeidspartnere
![Logo Oslo kommune[12825]](https://nr17.no/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Logo-Oslo-kommune12825-pe84cvwtev0j3t5g4hj5ijoai5t96tf9m44p53h0os.png)
![Logo MFO[12827]](https://nr17.no/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Logo-MFO12827-pe84d2hoqp9jd2vw22dji00inuwtop5dz0p3i179dc.png)

![Logo Awake[12826]](https://nr17.no/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Logo-Awake12826-pe84czo6675oe8zzij5nsiq4vpaq1lu6ymqn27bft8.png)





Våre sponsorer


![Logo-polestar[46]](https://nr17.no/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Logo-polestar46-pkzh6eq02vm7tx6vtk50cp9kw0f9rnucbhgqvbvzq4.png)



![Farris_Core_Logo_Mono_PMS_Simple[28]](https://nr17.no/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Farris_Core_Logo_Mono_PMS_Simple28-pn77dwejpn5v5c8tufozjdaomkdegwtj72zfnj6rki.png)
En hel dag med inspirasjon
Foredrag
Workshops
Digg mat
Green Camp arrangeres av:
Nr.17
Tanja Schøien
Daglig leder/Rådgiver
tanja.schoien@nr17.no
+47 926 40 670
Berit Hushagen
Prosjektleder
berit.hushagen@nr17.no
+47 472 55 176

