Kickstart 2022 med Green Camp konferansen!

Kickstart 2022 med Green Camp konferansen!

27. januar 2022
Klingenberg kino

Bli med på Green Camp, konferansen for markedsføring og kommunikasjon av bærekraft.

En hel dag fylt med kunnskap som gir deg drivkraft fremover i bærekraftsarbeidet. Hør foredrag fra blant annet NRK, Schibsted, Nationaltheatret og Øyafestivalen, samt workshop fra Awake. Her vil du få veiledning, inspirasjon og verktøy i arbeidet med bærekraft og kommunikasjon. Campen ledes av Jenny Skavlan som konferansier.

 

Foredragsholdere

Vi oppdaterer fortløpende med innhold her, på Facebook og Instagram.
Kjell S. Rakkenes, Konserndirektør

Oppvask etter grønnvask

Av og til må man kalle en spade for en spade. I fjor sommer innrømmet Nortura grønnvasking, etter uheldig kommunikasjon fra en annonse for svinekjøtt i 2019. Annonsen ble en lærepenge, og Nortura tok oppvasken etter grønnvaskingen. Kjell S. Rakkenes vil ta oss med på en bærekraftreise om hva som gikk galt og hva de har jobbet med siden annonsen.
Hege Nilsen, Daglig leder
Hvordan påvirker et verdisett omdømme og omsetning?
Stormbergs verdier er styrende for alt arbeidet de gjør, også innen kommunikasjon. Hos Stormberg er endring det eneste konstante, slik det også alltid vil være med bærekraft. Hege Nilsen forteller om hvordan de jobber med stegene og reisen, ikke bare målet – for å skape inspirasjon og endring. For Stormberg er kommunikasjon en viktig driver for endring.
Siri Norhagen, Country Sustainability Manager
VELKOMMEN 2030
IKEA har som mål å bli 100% sirkulære og klimapositive innen 2030. Bærekraftsjefen for IKEA Norge kommer for å fortelle om hva de prioriterer på veien mot målet, og hvordan de snakker om dette til de mange menneskene.
Christian Lodgaard, SVP Products & Brands / Marianne Otterdahl Møller, VP Marketing
Bærekraft er vårt DNA
Det norske møbelkonsernet Flokk ansatte sin første miljøsjef på tidlig 90-tall, og har fulgt egne prinsipper for bærekraftig design og produktutvikling siden. På Green Camp forteller de hvordan dette arbeidet skalerer og kommunikasjonen blir utfordret, når produktene selges i over 80 land.
Erik Bugge, CEO
Bærekraftig personvern
At digital markedsføring er komplisert benyttes ofte som en unnskyldning for ikke å sette seg inn i hvordan kundenes persondata misbrukes. At konkurrenten benytter tvilsomme annonseprodukter fra gigantene, er heller ingen grunn til å bryte kundenes menneskerettigheter – kanskje snarere tvert om?

Julie Marie Følstad, Klimapilot / Rikke Dahl Monsen, Kommunikasjonsrådgiver Klimaetaten

Endre folks adferd
Klimaetaten ser på kommunikasjon som et eget tiltak for å kutte byens utslipp. Utslippskutt kan ikke bare vedtas. Gjennom kommunikasjon er målet å endre folks og bedrifters adferd, for å nå byens klimamål. På Green Camp forteller de om kommunikasjonsgrepene de tar, og hvordan klimapiloter snakker med ungdom i Oslo.
Mads Astrup Rønning, Creative Director/Partner
Tidenes klimaløft for kultur-Norge.
I 2019 initierte filmselskapet Babusjka verktøyet Green Producers Club for reklamefilmbransjen. Initiativtager Mads Astrup Rønning forteller historien om hvordan et lite, privat initiativ innen reklamefilm vokste seg til å bli et forskningsbasert verktøy for hele kultursektoren for å kutte og måle CO2 avtrykk.

NRK

Hilde Thoresen, Bærekraftsjef
Den grønne trappen
I alle bransjer tas det nå grep for å sikre en mer bærekraftig framtid. NRK forteller om hvordan de har jobbet med det strategiske verktøyet den grønne trappen.

Øyafestivalen

Tonje Kaada, Daglig leder
Målrettet bærekraft gjennom 20 år
I 2019 ble Øyafestivalen kåret til verdens grønneste festival. Festivalen forteller hvordan de har jobbet helhetlig med bærekraft gjennom snart 20 år, hvordan de måler eget fotavtrykk og hvordan de jobber for å skape et positivt håndavtrykk.

Schibsted

Britt Nilsen, Bærekraftsjef
Bærekraft = Business
Bærekraft er ikke noe du kan velge å jobbe med fremover. Det kommer til å være en forutsetning for å drive virksomhet og tjene penger. Schibsted forteller om hvordan de jobber med interne påvirkere og ekstern kommunikasjon av bærekraft.

Awake

Camilla Elise Berg, Daglig leder
Marte Alstad Hansen, Kreativ leder

Workshop: Hvordan kommunisere bærekraft?
Synes du det er utfordrende å kommunisere bærekraft? Awake har utviklet et verktøy som gjør det enklere for bedrifter å formidle sitt bærekraftsarbeid. Bli med på workshop og få verdifull innsikt og inspirasjon til veien videre.
Agnes Bing Orgland, Markedssjef
NATURLI’s plantebaserte reise
NATURLI’ fra Orkla har satset på å involvere forbrukere i alt fra produktutvikling, til kommunikasjon og aktiviseringstiltak. Markedssjef for NATURLI’ forteller hvordan de har gått frem, lært underveis og brukt forbrukerinvolvering til å bygge preferanse til merket.

Nationaltheatret

Øystein Hygen Christensen, Informasjons- og redaksjonssjef
Nationaltheatret på flyttefot
Nationaltheatret skal flytte ut fra sitt ærverdige bygg fordi det klassiske bygget må totalrenoveres. Spørsmålet er hvordan teatret skal få publikum med på flyttelasset. Bli med på en reise i fortid, nåtid og en  bærekraftig fremtid.

En mulighet du ikke vil gå glipp av

På Green Camp får du oppleve festivalstemning midt på vinteren. Dette blir en dag med inspirerende foredrag og workshops, digg mat og selvsagt kaffe og snacks gjennom hele dagen. Alt er inkludert i billettprisen. Vi gleder oss til å se deg!

Program

Vi har et variert program med foredrag og workshops fordelt på 3 saler på Klingenberg kino. Det vil være parallellsesjoner gjennom hele dagen. Endelig programoversikt med tidspunkter vil bli lagt ut her.

Sal 1

Hovedsalen med foredrag gjennom hele dagen med innhold fra spennende og dyktige ressurser.

Navn Navnesen

09:00 - 11:00

Sal 2

Foredrag gjennom hele dagen hvor noen vil pågå parallelt med foredrag i hovedsalen.

09:00 - 11:00

Navn Navnesen

Sal 3

Workshop om hvordan kommunisere bærekraft. Delta enten før eller etter lunsj.

09:00 - 11:00

Navn Navnesen

Billetter

Få 25% rabatt ved bestilling av 5 billetter eller flere

Green Camp 
MFO-medlem

1690,-

Green Camp

2990,-

Våre Samarbeidspartnere

Våre sponsorer

En hel dag med inspirasjon

Foredrag

Workshops

Digg mat

Green Camp arrangeres av:

Nr.17

Tanja Schøien
Daglig leder/Rådgiver
tanja.schoien@nr17.no
+47 926 40 670

 

Berit Hushagen
Prosjektleder
berit.hushagen@nr17.no
+47 472 55 176